De kennis achter Geberit AquaClean
Van familiebedrijf tot Europese marktleider
Geberit heeft geschiedenis geschreven voor een opmerkelijke 150 jaar. Toen Caspar Melchior Albert Gebert in 1874 een tinnegieterij opende in het oude stadscentrum van Rapperswil-Jona in Zwitserland, kon niemand vermoeden dat het op een dag zou uitgroeien tot een wereldwijde onderneming. Een honderd jaar later, in 1978, demonstreerde Geberit al zijn scherp gevoel voor innovatie door te erkennen dat douche-wc's de toekomst van persoonlijke hygiëne zouden zijn. Hoewel de reactie op de douche-wc-innovatie in Europa wat gematigd was, werd het al snel de standaard in Japanse huishoudens. Dankzij jarenlang onderzoek op het gebied van douche-wc's is Geberit erin geslaagd om voortdurend zijn technologieën te ontwikkelen en te perfectioneren. Dit heeft geresulteerd in producten die maximaal comfort, gemak, uitvoering en kwaliteit bieden - en waar klanten heel blij mee zijn, overal ter wereld gedurende 45 jaar.
Ontdek de rijke geschiedenis van AquaClean douche-wc's.
Toen Geberit in 1978 de Geberella wc-zitting lanceerde en een jaar later in 1979 de Geberit-O-Mat complete wc als de eerste Geberit wc met geïntegreerde douchefunctie door vrijwel alle functies van een toilet en een bidet te combineren, veroorzaakte het onderwerp persoonlijke hygiëne veel opschudding over de hele wereld.
De Japanse bevolking die bekend staan om hun hoge eisen op het gebied van netheid en persoonlijke hygiëne, vestigden al snel een massamarkt in hun land voor dit nieuwe product. Slechts een paar jaar later waren de innovatieve toiletten al te zien in de helft van alle Japanse huishoudens. In Europa zou het echter nog even duren voordat deze intelligente douche-wc's hun weg zouden vinden naar badkamers.
Geberit bleef het doucheconcept ontwikkelen en lanceerde de eerste hang-wc met douchefunctie in Zwitserland onder de merknaam Balena. Het kan ook worden gecombineerd met moderne voorwandinstallaties en inbouwspoelreservoirs om een complete nieuwe look te creëren.